FAQ

In onderstaand overzicht beantwoorden we de meest gestelde vragen.

Kun je jouw vraag of antwoord niet vinden?
Neem dan contact met ons op via contact, of telefonisch op 020-6401851.

Algemeen

Is Kiooms een verantwoorde dressing?

Kiooms is een verantwoorde dressing.
Per portie bevatten alle dressings 18 kcal; ze zijn te vergelijken met light sladressings.

Hoe lang is mijn dressing na opening houdbaar?

Alle dressings van Kiooms zijn na opening tot de aangegeven datum houdbaar. De zonnebloemolie en azijn zijn onze natuurlijke conserveermiddelen.

Producten

Ga je door de knoflookdressing naar knoflook ruiken?

Voor de knoflookdressing gebruiken wij gedroogde knoflook. Je proeft de knoflook maar gaat er niet van ruiken.

Mijn knoflookdressing heeft vlokken, kan ik 'm nog gebruiken?

De vlokkerige structuur ontstaat door een reactie tussen de knoflook, de olie en de azijn. Op het vlak waar de olie en de azijn bij elkaar komen is de reactie te zien. De reactie tast de smaak of kwaliteit niet aan. Je kunt je geopende dressing tot de houdbaarheidsdatum gebruiken.

Mijn frambozendressing is verkleurd, kan ik 'm nog gebruiken?

De frambozen in de dressing zijn niet gekookt, waardoor het enzym PPO aanwezig is. De dressing heeft een lage zuurgraad, waardoor verkleuring na enkele weken/maanden kan ontstaan. Het enzym tast niet de smaak of kwaliteit aan. Je kunt je geopende dressing tot de houdbaarheidsdatum gebruiken.

Bevat de witte wijnazijndressing alcohol?

Wijnazijn ontstaat wanneer bij de rijping van wijn lucht in het vat komt. De alcohol in de wijn wordt tijdens de rijping omgezet in azijnzuur. In de dressing is een duizendste van een procent aan alcohol aanwezig, dat te verwaarlozen is.

Bestellen

Hoe wordt mijn bestelling geleverd?

Iedere dinsdag en donderdag worden de bestellingen bij ons opgehaald. We sturen de bestelling naar het opgegeven adres. De bode probeert het pakket op het adres te leveren. Als dit niet lukt wordt het vaak bij de buren afgeleverd. Graag onder het kopje opmerkingen aangeven waar de bestelling eventueel mag worden afgeleverd (bijvoorbeeld: afwezig, bij buren huisnummer 33 afleveren).

Mijn producten zijn tijdens het transport beschadigd, wat nu?

Neem contact met ons op via info@kiooms.nl of telefonisch op 020-6401851. Wij zoeken dan zo snel mogelijk naar een oplossing.

Ik ben niet woonachtig in Nederland, kan ik toch bestellen?

Het is mogelijk als particulier of bedrijf in het buitenland een bestelling te plaatsen. Voor de verzending naar het buitenland moeten we apart transportkosten berekenen, houd daar rekening mee. Voor de eerste bestelling vragen wij een mail te sturen naar info@kiooms.nl met je gegevens en de soorten dressings die je wenst te ontvangen. We nemen contact met je op, om de bestelling af te ronden.